Circuit intégré Vol. I i II

Układ scalony

Mistrust Authority & Tectonic Overload

Wydawnictwo reminiscencyjne Hybryds

Background Curtain

Po prostu ambient

Invisible Paths

Nauka słuchania

Dźwięki z Offu

Reinterpretacja dźwiękowej oprawy filmu Grzegorza Królikiewicza

A.S.

Oto portret współczesnego muzyka. "Użycie materiałów wypróbowanych i form ustalonych jest mu z zasady wzbronione. Zmusza go to do mówienia narzeczem niemającym związku ze światem, który go słucha. Sztuka jego staje się rzeczywiście jedyna w swoim rodzaju, ale w tym sensie, że jest niedostępna i zamknięta zewsząd..." [1]. Odnajduję w tych słowach Strawińskiego jakiś wspólny mianownik między twórczością Aleksandra Skriabina, a technikami kompozytorskimi Bionulora. Ten pierwszy, zafascynowany ideą sztuki jako syntezy muzyki i religijno-filozoficznych koncepcji uciekał w symbolizm, świadomie wiązał muzykę z kolorami. Natomiast Bionulor dokonuje świadomej syntezy muzyki Skriabina, nie reinterpretacji. Posługuje się paletą barw pełną odcieni melancholii, smutku, wyciszenia i tęsknoty.

Na "A.S." mamy do czynienia ze sztuką ważną, nieobojętną i mającą w sobie poprzez swe konstrukcje jakiś nieokreślony symbolizm. Esencjonalność, niemal obsesyjnie skoncentrowanie na szczegółach, ograniczenia materiału i uproszczenie środków związanych z zastosowaną przez Biolunora niekonwencjonalną metodą mają w sobie coś mistycznego. Szacunek dla ciszy i pojedynczych dźwięków budzi zadumę. Ale też porywa konsumenta muzyki swoim dążeniem ku organicznej zagładzie dźwięków.

Przypisy:
 [1] I. Strawiński - Kroniki mego życia. Kraków, PWM.1974  

A.D.2018, Onion Label

Autor: BH                                                                    9 Stycznia 2019

Powiązane recenzje: Erik, Theatre Music For Coriolanus, Theatre Music For Skazana, Vexations


Alfabetyczny spis wszystkich recenzji

0 comments

Proszę wprowadzić wynik operacji matematycznej z tego obrazka:

Proszę wprowadzić wynik operacji matematycznej z tego obrazka. =