Wieża Ciśnień II

Dźwiękowa restytucja

Fuse / Holter

Split Echoes of Yul i Nowa Ziemia

Conspicuous Unobstructed Path

Macabre folk 23 Threads

Dionysus

Dytyramb Dead Can Dance

Light Of The Dreams

Sny Maćka Szymczuka

Illusion in the Lost Lake of Tragedy...

Dziś zabieram Was w podróż do dalekiego Peru. Będzie to droga długa i absorbująca. Przygotujcie się na niedogodności i miejscami monotonny krajobraz za oknem. Mamy również w planach przesiadkę w Czechach. Uwaga: bilet muzyczny "Illusion in the Lost Lake of Tragedy..." uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów pociągami Przewozów EoN oraz Aya Marka. Przypominamy, że zabrania się wysiadania z pojazdu (wyskakiwania) w czasie jazdy, otwierania drzwi pojazdu podczas jazdy poprzez nieuzasadnione użycie urządzenia awaryjnego, jak również nieuzasadnionego używania sygnału zatrzymania pojazdu.

Nie jest to podróż śladami pewnego Donalda, nie będzie więc obietnic bez pokrycia, sztucznych "achów i ochów". Będzie opis muzyki szczerej, prostolinijnej i trochę smutnej.

Pięknie grają w tym Peru. Może mało skocznie i przebojowo, ale za to intrygująco i tajemniczo. Każdy z sześciu utworów EoN to inne oblicze tego projektu.  Niesamowity "Constellation" wystrzeliwuje słuchacza w rejony kosmiczne. Natomiast "Ofelia in a Eternal Sleep" ociera się o eteryczne rejony ciemnej strony world music. Jest też nawiązujący klimatem do dreszczowców "Snow" z niewinną, złowieszczą pozytywką.  Z kolei "Echoes of a Lost Age" zaskakuje wyraźnym rytmem i aktywnymi perkusjonaliami. Wkraczając głębiej w rejony dark ambientu EoN bywa rozedrgany, falujący i pełen tajemniczych pogłosów (np. "From the Ground to my Limits, Stars" czy "Oceans of Infinity"). Wszystkie te odsłony mają jednak wspólny mianownik: wplecione w konstrukcję utworów melodie są zazwyczaj rzewne i przepełnione nieokreślonym tragizmem. 

Aya Marka prezentuje muzykę wątlej ugładzoną, a z drugiej strony stylistycznie spójną i mniej poszukującą. Są tu pewne inklinacje do neoklasyki (np. "Xochicalco", "The Book of Armagh"), aktywnie wykorzystywany jest gitarowy przester ("ATL"). Są pulsujące tła i sinusoidalne zmiany nastroju ("Shining"). W całym zestawie najbardziej zwracają jednak uwagę najeżona niecodziennymi dźwiękami swoista miniatura pod postacią "Uma Raymi", ekscentryczny "Spirit", a także gwałtowny "Udoli Vcel".

Peruwiański Frozen Crypt Rex zestawił znakomity split. Mimo stylistycznych różnic oba projekty starają się ze sobą korespondować. Tym sposobem "Shining" nawiązuje do "Constellation", "Uma Raymi" choćby do "Snow", a "IX" do "From the Ground to my Limits, Stars". Resztę powiązań znajdziecie sami.

Podsumuję podóżniczo-kolejową analogią: EoN i Aya Marka proponują podróż pierwszą klasą. Jest wygodnie, tradycyjnie i bez zbędnych hałasów. Może wagony w tych dwóch składach się różnią, lokomotywy mają inną moc, jednak szyny są tak samo kręte, krajobraz za oknem podobnież senny i mglisty.

"Illusion in the Lost Lake of Tragedy..."

EoN:
01. Constellation
02. Ofelia in a Eternal Sleep
03. Snow
04. From the Ground to my Limits, Stars
05. Oceans of Infinity
06. Echoes of a Lost Age

Aya Marka:
07. ATL
08. Shining
09. Uma Raymi
10. Spirit
11. Xochicalco
12. Before
13. Udoli Vcel
14. IX
15. The Book of Armagh 

Rok: 2008
Label: Frozen Crypt Rex


20 sierpnia 2012

Alfabetyczny spis wszystkich recenzji

0 comments

Proszę wprowadzić wynik operacji matematycznej z tego obrazka:

Proszę wprowadzić wynik operacji matematycznej z tego obrazka. =