Anima Mundi

Zmieniona muzyka Hoarfrost

Where Words Fail, Music Speaks

Kompilacja dla Ani

Austeros

Przesłanie do wysublimowanych zmysłów Inner Vision Laboratory

The Measures Taken

Człowiek vs. maszyna w muzyce Machinefabriek

Glaciology

Cztery utwory o śniegu i lodzie Strom Noir

Stages Of Delusion

Arturo Toscanini na próbach z orkiestrą, którą prowadził wyciągał jedwabną chusteczkę i podrzucał ją w powietrze, chcąc ukazać, jak - podobnie do jej spływania w dół - lekko winno cichnąć brzmienie... Pragnąc wydobyć brzmienie jak najmocniejsze, skakał, wygrażał pięściami i krzyczał, po czym przerywał grę i rozzłoszczony pytał: "kto tutaj śmie się odzywać?" [1].

Ta anegdota pasuje do albumu "Stages Of Delusion" jak ulał. Grupa Sounds Like The End Of The World proponuje nam album nieskażony "odzywaniem się", w pełni instrumentalny. Jest to zestaw dźwięków różnorodnych, zwiewnych niczym chusteczka Toscaniniego nastawionych przede wszystkim na budowanie określonego nastroju (często nostalgicznego, czy podejmowaniu wątków ilustracyjnych (np. "Everything Is Odd").

W akcentach mocniejszych (np. "Trafalgar Square", "Stages Of Delusion") uwypuklona zostaje cała dynamiczna ostrość albumu, a równocześnie - jego surowa ekspresja. Jest to ekspresja zobiektywizowana. determinowana ramami post - rockowej formy i rytmu.

Choć Sounds Like The End Of The World nie są innowatorami, w ich grze podoba mi się sposób nadawania tempa, swoboda w z jaką poruszają się w częściach wolnych, wydobywanie na wierzch niektórych modulacji - sposób akcentowania charakterystycznych odchyleń linii melodycznych.

Przypisy:
[1] J. Waldorff - Diabły i Anioły. Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Kraków. 1988.

A.D.2014, Sounds Like The End Of The World

Autor: BH                                                                        23 lipca 2014

Alfabetyczny spis wszystkich recenzji

0 comments

Proszę wprowadzić wynik operacji matematycznej z tego obrazka:

Proszę wprowadzić wynik operacji matematycznej z tego obrazka. =